Åpenhetsloven i Valvoline Oil AS

Valvoline Oil AS er et 100% eiet datterselskap av Nirak Company AS. Valvoline Oil AS har i over 60 år levert kvalitetsprodukter og ekspertrådgivning innen smøremidler, rengjøringsprodukter og beskyttelse mot korrosjon til alt som beveger seg i Norge.
Vi hjelper aktører innen alt fra industri til tyngre kjøretøy og personbil med å maksimere ytelsen og forlenge levetiden på sitt utstyr.
Vi er lidenskapelig opptatt av kvalitet, og leverer verdensledende merkevarer for dagens og morgendagens behov. Kvalitet handler om kunnskap og evne til å levere. Like viktig som gode produkter er menneskene som gir veiledning. Vi har bransjens beste tekniske avdeling og lager her i Norge. Vi byr på produkter og mennesker man kan stole på. Selskapet importerer og distribuerer smøremidler, antirustmidler og bilkjemiprodukter i Norge under varemerkene Valvoline, Tectyl, Brugarolas og Careq. Valvoline Oil AS har dokumentert alle lagerførte produkter med sikkerhetsdatablad som distribueres via EcoOnline AS.

Det er viktig for Valvoline Oil AS at vi har et godt arbeidsmiljø. Derfor bruker selskapets ledelse ressurser på utførelse av aktsomhetsvurderinger jamfør åpenhetsloven. Selskapet har utarbeidet en personalhåndbok som beskriver arbeidsforhold, personalordninger, interne retningslinjer og rutiner samt en HMS-håndbok som beskriver selskapets arbeid med internkontroll. Dette omfatter bl.a målsettinger og rollebeskrivelser for tillitsvalgt, HMS ansvarlig, verneombud og El & brannvernansvarlig. Håndbøkene er lagret i selskapets HMS-system der også stillingsinstrukser, medarbeidersamtaler og ferie/fraværsregistrering blir administrert. Vi har innført etiske retningslinjer. Samtlige ansatte i Valvoline Oil AS har betingelser som overstiger tarifflønn.

For å sikre et godt arbeidsmiljø har selskapet inngått samarbeid med «Great Place to Work» der årlige medarbeiderundersøkelser inngår. Valvoline Oil AS er en «Great Place to Work» sertifisert arbeidsplass.

Valvoline Oil AS har utarbeidet rutiner for å sikre at våre leverandører ivaretar grunnleggende menneskerettigheter og har anstendige arbeidsforhold for sine ansatte. Vi evaluerer våre leverandører ved å kartlegge og vurdere faktisk eller potensiell negativ innvirkning på ansvarlig virksomhet.
Selskapets aktsomhetsvurdering av egen virksomhet er gjennomført:

  • Innføring av en policy og etisk retningslinje for alle ansatte
  • Kartlegging av psykososiale forhold ved «Great Place To Work» medarbeiderundersøkelse og introduksjon av tilsvarende tiltak
  • Forsterkning av HMS-rammeverket

Selskapets hovedleverandører er identifisert og bedt om å signere de etiske retningslinjene.
Arbeidet med å gjennomføre aktsomhetsvurderinger er påbegynt: vi har per dags dato ikke avdekket faktiske negative konsekvenser eller vesentlig risiko for negative konsekvenser.

Alle henvendelser om åpenhetsloven kan sendes til firmapost@valvoline.no

Har du flere spørsmål?

Ved å klikke "Godta alle" samtykker du at vi kan samle inn informasjon om deg for ulike formål, inkludert: Statistikk og markedsføring